Szilágyis Diákkör (SZDK)

MENÜ

Interjú Soós Eszterrel: az anime diákkör

szervezőjével, az SZDK alapító tagjával

Elkészült az első interjúnk, aminek az alanya Eszter volt (E a későbbiekben). Eszter Csorba Benjáminnal (később B), a Szilágyis Diákkör elnökével beszélgetett és sok érdekességet elmondott a saját diákköréről. Ezen túl pedig tanácsokkal is szolgál azok számára, akiknek lenne ötletük, de még hezitálnak a diákkör elindításával. De térjünk hát a beszélgetésre:
B: Szia Eszter! Te vagy az első, akivel interjút készítek a diákkörével kapcsolatban. Nekem egyébként nagyon tetszett a diákköröd, amikor elmentem rá, érdekes volt.
E: Szia! 
B: Először is: miért indítottad az anime diákkört?
E: Mert úgy gondoltam, hogy az iskolában vannak mások is, akiknek igényük lenne egy ilyen diákkörre.
B: És beigazolódott ez a reményed?
E: Igen. Jóval többen vagyunk, mint reméltem, hogy leszünk.
B: Hányan vagytok?
E: 7-8 ember jár.
B: Miért éri meg járni ide? Mit csináltok?
E: Valamikor animéket nézünk, máskor különböző kvízeket játszunk.
B: Te az anime diákkörön túl az egész Szilágyis Diákkör alapító tagja is vagy. Mit vártál az induláskor az SZDK-tól, hogy alakult ez azóta?
E: Először úgy gondoltam, hogy én is csak valamire el fogok járni, de aztán megkértek, hogy csináljak anime diákkört és megcsináltam.
B: És hogy alakult ez a diákkör az indulás óta?
E: Jött még több ember.
B: Járnak rendszeresen?
E: Mindenki.
B: Ahhoz képest, amit vártál, milyen a diákköröd eredménye?
E: Rosszabbat vártam.
B: Miért?
E: Azt hittem, hogy csak 2-3-an leszünk és ők is csak a nagyon ismert animéket fogják tudni. Viszont nagyon lelkes emberek jöttek el.
B: Megéri szervezni ezt a diákkört?
E: Nagyon megéri.
B: A te diákköröd ezek szerint nagyon sikeres, még a vártnál is sikeresebb. Viszont kevés ember szánja rá magát, hogy ő maga is diákkört szervezzen. Mit üzennél vagy tanácsolnál, azoknak, akiknek lenne ötlete témára, viszont hezitálnak, hogy elindítsák-e a diákkörüket, mert esetleg félnek, hogy nem biztos lesz sikeres?
E: Még az indulás előtt keressen olyan embereket, akiket érdekel a téma és járni fognak a diákkörre.
B: Voltak egyébként érdekes sztorik az anime diákkörökön?
E: Ilyen témában nagyon nehéz válaszolni.
B: Azért valami csak volt.
E: Az egyik csapatnak az egyik kvíznél kegyelempontot kellett adni, mert nem tudták.
B: Ha én lettem volna ott azon a diákkörön, lehet, hogy én is így járok…
E: Nem hiszem, mert téged a jobb csapathoz vagy magamhoz osztottalak volna be.
B: Akkor megnyugodtam. Azt már mondtad, hogy megéri csinálni a diákkört, de neked személy szerint mit ad ez?
E: Olyan emberekkel találkozok, akiknek hasonló az érdeklődési köre, mint az enyém.
B: Tehát te ezt kapod. És te mit adsz a többieknek?
E: Egy közösségben lehetünk és azt csinálhatunk együtt, amit szeretünk.
B: Manapság az új tanterv megemelt óraszámai, sokak által feleslegesnek ítélt tölteléktárgyai, a mindennapos testnevelés és a kötelező „önkéntes” munka miatt egyre több kritika éri az oktatásügyet a diákok részéről. A diákoknak egyre kevesebb az ideje. Sokan azt mondják, emiatt nem járnak akár diákkörökre, akár az iskolai szakkörökre. Te mit gondolsz erről?
E: Úgy gondolom, hogy ha az ember akar valamit, arra tud szakítani időt. Én is angolóráról járok néha diákkörre.
B: Melyik diákkörre jársz még?
E: A matek diákkörre járok.
B: Ezt tudom. smile hangulatjel Most mondjuk hazabeszélek, de miért éri meg ide járni? 
E: Mert együtt érdekes, de nem tananyagbeli feladatokat oldunk meg. Tegnap az Arany Dániel versenyen az első feladatot például sikerült hibátlanul megoldanom.
B: A matek diákkörön te vagy az egyetlen lány. Nem furcsa? Persze én örülök, hogy jársz.
E: Nem.
B: Mi a véleményed így 3 hónap után a Szilágyis Diákkör egészéről?
E: Nagyon jó ötlet volt, remélem, hogy egyre nő a lelkesedés iránta.
B: Ez jól esik, viszont a vártnál mégis kevesebb diákkört sikerült indítani. Szerinted miért van ez? Hogy lehetne több? Mit gondolsz?
E: A diákok lustasága lehet az egyik ok, olyan vezetők kellenek, akik elérik, hogy járjanak oda emberek.
B: Te hogy érted ezt el?
E: Voltak olyan ismerőseim, akikről tudtam, hogy jönnének és szóltam nekik, hogy ha ők is ismernek ilyeneket, szóljanak nekik is.
B: Az SZDK keretében a diákkörökön túl egyéb programokat is szervezünk. Ti milyet terveztek, ha terveztek?
E: Tervezzük, hogy együtt elmegyünk a tavaszi Mondoconra.
B: Ez micsoda?
E: Gamer és animés találkozó.
B: Mit csináltok ott?
E: A legfőbb programok a különböző játékok, anime-vetítések, kritikák és a legtöbb ember cosplay-ezik.
B: Ez mit jelent?
E: Beöltözünk különböző szereplőknek.
B: Eddig elfelejtettem megkérdezni, hogy kik járnak a diákkörödre?
E: Kiss Dorina, Kiss Anett (japán neve: キッシュ アネット), Csikós Angelika, Sipos Enikő, Orbán Benjámin, Molnár Péter.
B: Köszönöm, nekem nincs több kérdésem. Szeretnél még valamit elmondani?
E: Mindent elmondtam, amit akartam.
B: Akkor ezzel befejeztük az interjút. Köszi.

Soós Eszter, az anime diákkör szervezője, és az SZDK alapító tagja

Asztali nézet